Ballerina – kitáncolt a minőségből

- Filmbuzi
- 06 Jun, 2025
- Címkék: #**** # Ballerina
Szoktam néha védeni a stúdiók döntéseit, amikor látható miképp lépnek rossz útra, érthető a logika mögötte, még ha rosszul is sül el és nekem sem tetszik a végeredmény, de itt biztosan nem tudok ilyet tenni. Van egy franchise aminek nagyjából egy erőssége van, hogy a főszereplője mindent beleadott a képtelen akcióiba, és zseniális kaszkadőrcsapat segítette ebben, akik végtelen lépcsőn legurultak érte és a nézők szórakoztatásáért. Mindezt akcióimádó volt kaszkadőrök kezébe tették rendezésileg.
Erre jön egy spinoff, amit Len “kókler” Wisemanra bíznak, aki 19 éve a Die Hard 4-nél tett le talán utoljára jó akciójelenetet, de akkor sem igazán érezte át a franchise-t amibe csöppent. Előtte pedig Kate Beckinsale bőrruhás popója húzta ki a bajból az Underworldnél a rendezőt. 2012-ben a siralmas Total Recall remake sikerült neki, utána pedig országos sorozatokból 1-1 rész. És rá bízzák.
Nyilván az volt a fordulat ebben a történetben, hogy a gyenge Continental sorozat után Chad Stahelski rájött, ilyesmit nem szabad tennie ha a John Wick brandet akarná még használni, visszatért, és bár nincs a Ballerinán a neve hivatalosan, de iszonyat sok mindent újraforgatott 2-3 (!) hónap alatt. Sőt, elvileg valami korábban leintett túl drága akciójelenetet elkészíthetett, ez ránézésre a végső leszámolást jelentheti, de akkor is a szart kellett políroznia. És lehet a színészes jelenetekhez nem is nyúlt egy két utószinkronos javítást kivéve, de ezt valójában nem tudom eldönteni, mert mindenki olyan kimérten beszélt már az eredeti Wick filmekben is, mint itt. Talán még így is kilógtak a “plot” jelenetekben az alakítások, főleg a Ballerinák főnökét alakító nőnél.
Térjek a tényleges filmre? A történetben a főszereplő elveszti az apját, kiképzik a Black Wido kokkolino programban táncosnak, és egyben bérgyilkosnak is. Vagyis pont a bérgyilkosok ellen védőnek, elnézést. Nem is csak poénkodni akarok, hanem tegnap láttam a filmet, és már most tűnnek el részletek róla a fejemből, annyira semmi sztori váza. Az egyik bevetése során azok nyomára bukkan, akik megölték az apját, és elkezdi követni a nyomokat (beszél 3 emberrel kb.), bosszúhadjáratot indít. Van egy másik szál is, de azt majd meglátjátok, amikor valami streamingen benyomjátok pár hónap múlva, mert moziba erre ne menjetek.
Nyilván bírom Ana De Armast, a legutóbbi James Bondban még akcióügyileg is villantott egy hatalmasat, ellopta szinte a filmet, de a Ballerina nem a karrierjének jobb darabja, az is biztos. Talán, nagyon talán megmentette volna a mozit, ha Armas is annyira elkötelezett, mint Keanu, és róla is elhisszük, hogy mennyit gyakorolt a szerepre. Akkor esetleg többször láttuk volna az arcát is az akciójelenetek közben, ami számít, akármennyire is máshogy gondoljátok esetleg. De ez is csak középszerbe húzná fel a filmet. Ellenpéldának mindig az Atomic Blonde ugrik be, ami szintén nem egy jó történetes valami, de letette a Charlize “vágatalan” bunyós jelenetét, ami bár nem mérföldkő, de simán nyugati akciófilmes történelem. Itt nincs ilyesmi.
A Ballerina egyedül a végső akciójánál talál magára, nem véletlen, hogy a trailerben is sokat mutogattak belőle. Nekem az a tippem, hogy az a rész szinte teljesen Chad Stahelski munkája, főleg a lángszórózás, ott működik a harc is, míg előtte sokszor szétuntam az “izgalmakat”. Ez sem menti meg a végeredményt azért. Nagyon nem tudom ajánlani a filmet, amiben amúgy Wick is feltűnik vagy 5 percre, de az is csak az említett végső akcióban érdekes, és hozza is az egyetlen mosolyt, amikor összecsap a balerinával.
(Ui: leszámolás Szentendre főterén! És a Margit hídnál? Sőt, a prágai eredeti munkák után Magyarországon az utóforgatás volt, avagy amit felismerünk magyar helyszín az mind Stahelski.)