:

Éttermeket vezetnek át a digitális korszakba, 2,5 millió eurós befektetést kaptak

A Choice nevű cseh cég, akik a vendéglátó egységek digitális kommunikációs igényeit szeretné teljes körűen kielégíteni, egy 2,5 millió dolláros befektetési kör után most a magyar, a román és horvát piacon is szeretnék megvetni lábukat. Budapesten irodát is nyitnak.

„A modern POS/pénztárgép rendszerek elsődlegesen az éttermek háttérműködését automatizálják, a Choice ezzel szemben a »front office« digitalizációt tűzte ki célul, lefedve minden kommunikációs csatornát az étterem és a vendég között” – emeli ki Alex Ilyash, a cég alapító-vezérigazgatója, aki ezelőtt a cseh Forbes 30 sikeres 30 alatti listáján is szerepelt.

A Choice megoldása egy olyan B2B előfizetéses platform, amivel az éttermek könnyedén tudnak saját weboldalt létrehozni, és egyéb digitális eszközökhöz is hozzáférhetnek, amik a vendéglátós működéshez elengedhetetlenek a digitális térben. Így a weboldal mellett online menürendszert, QR-kódos fizetést, asztalfoglalást, ügyfélmenedzsment-rendszert is létrehozhatnak az étterem munkatársai. A Choice a már meglévő fizetési rendszerekkel könnyen integrálható és a Wolt, valamint a Foodora platformjaira is beköthető.

A cég üzleti modellje a piacon jellemző jutalékos rendszer helyett a fix havi előfizetésre koncentrál, a vendéglátó egységek különböző szolgáltatáscsomagok közül választhatnak, amik 23 eurótól kezdődnek, így minden étterem megtalálhatja a számára előnyös ajánlatot.

A cég 3 évvel ezelőtt indult és mára az egyik leggyorsabban növekvő foodtech cég a közép-kelet-európai régióban több mint 16 ezer regisztrált étteremmel Csehországban, Szlovákiában, Lengyelországban, Ukrajnában, Észtországban, Lettországban és Litvániában. Ehhez idén még a magyar, román és horvát operációt tervezik elindítani a legutóbbi befektetés nyomán, ami 2,5 millió dollár volt, így a cég összesen 4,1 millió dollár tőkét vont be eddig összesen. A mostani körben a J&T Ventures a vezető befektető, mellette beszállt még a Presto Ventures és a Reflex Capital. A cég havi, ismétlődő bevétele (MRR) jelenleg 150 ezer dollár (54,3 millió forint), év végére 450 ezerre (162,8 millió forint) tornáznák ezt fel az új piacokkal együtt.

A Choice jelenleg 120 fővel operál, de terveikben szerepel 50-nél is több új alkalmazott felvétele az idén rajtoló budapesti irodába. Folyamatosan keresnek értékesítési és ügyfélkapcsolati munkatársakat, de szívesen várnak bárkit, aki érdeklődik a „foodtech” iparág iránt.

Borítókép: Alex Ilyash, a Choice alapítója.

The post Éttermeket vezetnek át a digitális korszakba, 2,5 millió eurós befektetést kaptak appeared first on Forbes.hu.