:
Breaking News

Így veri el a közpénzt reklámokra Rogán Antal és csapata

A Rogán Antal alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal az ura a teljes magyar reklámpiacnak. Így Balásy Gyula monopolhelyzetben lévő vállalkozásai szinte mindent visznek.

Mi történt? A külsős költségek ötödét a Rogán-féle kommunikáció vitte el a Diákhitel Központnál – írja a G7. A Partizánnak adott interjújában Magyar Péter, Varga Judit volt igazságügyi miniszter egykori férje az állami Diákhitel Központ Zrt. vezetése alatt szerzett tapasztalatait is megosztotta. A cégnél ő 2018-tól volt igazgatósági tag, 2019-től vezérigazgató 2022-ig. Magyar arról beszélt: túlárazott megbízásokat kellett elfogadnia a Diákhitel Központ vezetőjeként, amelyeknek a minőségével sem volt elégedett. Közben az is kiderült, hogy

1360 milliárd forintot költöttek a központosított állami kommunikációra 2015 és 2023 között.

Az adat önmagában is sokatmondó: az elmúlt években a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) keretszerződései alapján megkötött szerződések értéke a hazai kommunikációs iparág méretének közel felét érte el. Márpedig:  2015 és 2023 között a megkötött szerződések értékének 73 százaléka Balásy Gyula cégeihez köthető.

Mit lehet itt tudni? Miután Novák Katalin és Varga Judit is lemondott, utóbbi volt férje, Magyar Péter a nyilvánosság különböző fórumain keresztül kezdte el bírálni a kormány gyakorlatait. Magyar médiaszereplésének (eddigi) csúcspontja az a múlt vasárnapi Partizán interjú volt, ahol elmondta, hogy három-hatszoros áron dolgozó, rossz minőségű munkát végző kommunikációs céggel kellett szerződést aláírnia, amikor a Diákhitel Központot vezette. Magyar Péter elmondása szerint hiába jelezte, hogy nem elégedett a túlárazott munka minőségével, egyenesen Rogán Antal kabinetfőnökétől kapott egy telefonhívást, miszerint jobban teszi, ha aláírja a szerződést.

Kontextus. A NER működésének fontos eleme a túlárazott kommunikációs pályázatokra szakosodott cégek üzemeltetése, elég csak Balásy Gyulára és a New Land Media-ra vagy Száraz Istvánra és a Frank Digital-ra gondolni.

Lista. Száraz István most először szerepelt a Forbes milliárdos listáján, a 16. helyen kezdett, 125,7 milliárdosbecsült vagyonnal. A kommunikációs tenderek legnagyobb nyertese Balásy szintén először került listára, 56,8 milliárdos becsült vagyonnal kimutatásunk szerint ő a 40. leggazdagabb magyar.

The post Így veri el a közpénzt reklámokra Rogán Antal és csapata appeared first on Forbes.hu.