:

Ebben az épületben az e-autók töltése már alkalmazkodik a hálózati kapacitáshoz

Ebben az épületben az e-autók töltése már alkalmazkodik a hálózati kapacitáshoz

A Schneider Electric és a Parkl Digital Technologies a január 30-án a Nordic Light irodaházban mutatta be azt a megoldást, ami hatékony töltést biztosít az elektromos autók számára, miközben az ingatlan elektromos hálózati kapacitásához is alkalmazkodik. A két cég által prezentált megoldás egyik nagy előnye a hatékony telepítés és könnyű bővíthetőség, amit a Schneider Electric által fejlesztett és gyártott tokozott áramsínes megoldás tesz lehetővé. Ha új töltési pontokat akarnak a hálózathoz illeszteni, akkor nem szükséges lekapcsolni a teljes rendszert, hanem feszültség alatt ráhelyezhető a további leágazódoboz és töltő.

A töltési infrastruktúra kiépítését követően a Parkl tudja biztosítani a szoftvert, amivel a digitális parkolás és elektromos töltés egy rendszerben válik elérhetővé az irodaházak számára. Az alkalmazás révén a töltés és a parkolás elosztása egyszerűbb és átlátható, könnyebb az adminisztráció, hiszen a rendszerben azt is nyomon lehet követni, hogy ki, mennyit töltött, sőt fizetési megoldás is elérhető az applikáción keresztül. Emellett az épületüzemeltetéssel foglalkozó vállalkozások vagy nagyobb ingatlanbérlők saját kezelési felületet is kapnak a parkolás és töltés kezelésére, valamint monitorozására. A Parkl a töltők üzemeltetéséhez szükséges MEKH engedély birtokában a megoldás beüzemelését, működtetését, karbantartását és felügyeletét is vállalja.

Scneider Electric

A Schneider Electric által fejlesztett EV-Charging Expert töltésmenedzsment rendszer (LMS) folyamatosan figyelni tudja egy létesítmény betáplálási pontjainak pillanatnyi terhelését és a lekötött teljesítmény szintjének megfelelő értékig hagyja az autók számára felvenni az energiát. Ennek köszönhetően nem kell tartani a hálózat túlterheltsége miatti áramszünettől, vagy az áramszolgáltatói bírságtól, mégis minden autó az adott pillanatban elérhető legnagyobb teljesítményszinttel tölthet.

Az Energiaügyi Minisztérium tájékoztatása szerint a múlt évben hazánkban 22 651 gépkocsit helyeztek forgalomba zöld hatósági jelzéssel, ezek több mint 60 százaléka tisztán elektromos meghajtású volt, és a hazai utakon 2023 végén már mintegy 45 ezer tisztán elektromos személygépkocsi közlekedett.

Az e-autók elterjedése kapcsán az egyik legfontosabb kérdés, hogy sikerül-e biztosítani a szükséges infrastruktúrát hozzájuk. A január 30-án tartott bemutató erre a kérdésre adott választ egy biztonságos, az ingatlanok meglévő elektromos hálózatainak adottságaihoz alkalmazkodó töltési megoldás bemutatásával.

„Az Erste Ingatlan Alap számára kiemelt fontosságú, hogy az Alap tulajdonában lévő irodaházakban a bérlők részére kiváló minőségű szolgáltatást biztosítson. Határozott célunk, hogy lépést tartsunk az elektromos autók térhódításával. Ennek érdekében okos töltőrendszereket építünk ki, melyek képesek kiszolgálni a megnövekedett igényeket, figyelembe véve az épület napi működését és az elektromos áram lekötéseket is. A Nordic Light irodaház esetében a bérlői igényekre reagálva döntöttünk úgy, hogy – a Schneider Electric támogatásával – kiépítünk egy olyan rendszert, amely képes kiszolgálni és dinamikusan kezelni az elektromos autók napi töltését” – mondta Pázmány Balázs, a Nordic Light irodaházat birtokló ERSTE Alapkezelő Zrt. igazgatóságának elnöke.

Kapcsolódó Ez a cég elektromos autókra cseréli az alkalmazottak járműveit Még az otthoni töltés kiépítését is segíti.

A Schneider Electric fenntarthatósági célkitűzései között szerepel, hogy 2030-ra teljes járműflottáját elektromos meghajtású autókra cseréli le, Magyarországon is egyre több ilyen járművet használ a cég. Az átállással kapcsolatos igények kiszolgálására a vállalat budapesti központjának otthont adó Nordic Light irodaházban folyamatosan növelik az e-autó töltők számát. Jelenleg 59 olyan töltési pont működik a létesítményben, amelyekhez a Schneider Electric eszközeit és rendszereit használják.

The post Ebben az épületben az e-autók töltése már alkalmazkodik a hálózati kapacitáshoz first appeared on 24.hu.