:

Nem jött be a Hertz elektromos autó stratégiája, húszezer autótól válnának meg

Az autókölcsönző néhány éve csődvédelmet kért, majd egy agresszív elektromos-autó stratégiával tért vissza, ám az elektromos autók iránti kereslet csökkenése, valamint a vártnál magasabb fenntartási-és szervízköltségek miatt a flotta leépítésére kényszerülnek – írja a Techcrunch.

A húszezer elektromos autó a cég teljes e-flottájának harmada, és döntő többségében Teslákból áll és az eladott járművek pótlására hagyományos, robbanómotoros autók beszerzését kezdi meg. A vállalat csütörtöki jelentésében közzétette, hogy az elektromos autókon a vártnál nagyjából 249 millió dollárral több amortizációs költséget kellett elszámolniuk.

A flotta leépítése már az előző hónapokban fokozatosan elkezdődött és várhatóan egész 2024-es naptári évben folytatódni fog. A Hertz által kínált Tesla Model 3-kat az amerikában érvényes adókedveyményekkel együtt akár 14 ezer dollárért is el lehet hozni, ami jelentős diszkont az autók listaárához, de még használtpiaci átlagáraikhoz is viszonyítva.

A Hertz több, mint két éve jelentette be, hogy százezer elektromos járművet fog vásárolni a Teslától, ami akkoriban egy erős stratégiai mondás volt, aminek a célja elsősorban az lehetett, hogy a cég minél inkább eltávolodjon a csődeljárástól. A bejelentés akkoriban a Tesla árfolyamát is először az ezermilliárd dolláros határ fölé repítette. Azonban az akkoriban tett vállalásokkal szemben a Hertz csak nagyjából 35 ezer elektromos autót vásárolt a Teslától, és teljes elektromos flottája 50 ezer darabosra volt tehető 2023 októberi adatok alapján. Mindezt tette úgy, hogy 2022-ben A General Motors felé 175 ezer, a Polestar felé pedig további 65 ezer elektromos autó vásárlására tett ígéretet. A cég nem kommentálta, hogy csütörtöki bejelentése hogyan érinti ezeket a terveket.

The post Nem jött be a Hertz elektromos autó stratégiája, húszezer autótól válnának meg appeared first on Forbes.hu.