:

Rebel Moon: Part Once and for all

Rebel Moon: Part Once and for all

Azt hiszem utoljára palizott be Zack Snyder. Itt a Netflix, most még több pénzt is kapott arra, hogy megvalósítsa magát, nem bombázták note-okkal meg hasonlókkal, nem volt gúsba kötve, akkor miért ennyire tellett? Ez nem a Warner, aki szétszedi a filmet, mert nem illik bele a képregényfilmes terveikbe. Konkrétan elnézve a Snyder interjúkat, ezúttal magát cenzúrázta még a PG-13 besorolással is, mert “ennyi pénzből PG film készül, de azért leforgattam a rendezőit, bár más indokkal, mint szoktam, mert a szívem ezt diktálta”.

Úgy állt hozzá, mint Batmanhez, avagy fogta az inspirációit, amik közül a legnagyobbaknak a Star Wars és a Seven Samurai tűnik (azért akad Harry Potter is:), és nyakonöntötte erőszakkal (amit PG-13-ra vágott). Meg expozícióval, nézőnek beszéléssel, hiszen máshogy nem lehet semmit bemutatni, csak ha mindenki elmondja mit akar. Mintha egy 12 éves írta volna az egész filmet. Igen, elő lehet venni azt, hogy a faszért nem képes egy rendes íróval összefogni már?

A történet röviden annyi, hogy van egy birodalom, ami kizsákmányol mindenkit, és közben épp el akarja taposni a kezdődő lázadás csíráját. A kizsákmányolás egy kis mezőgazdász faluhoz vezet, ahonnan az összes terményt el akarják vinni 9 héttel később az aratásnál. Azzal nem számolnak, hogy a birodalom legkiábrándultabb, de tökéletes harcosa is ezen nép között bújt meg, így amikor a hátrahagyott helyőrség meg akarja erőszakolni a falu szép lányát, akkor az (ultralassítva) lenyomja a katonákat. Aztán mivel így a harc elkerülhetetlenné válik, elindul, hogy sereget toborozzon a falu védelmére. Ebben a feladatában Mos Eisley laza kalandora, izé, nem is tudom milyen város laza, de hajóval bíró tolvaja segíti.

Bár vicceltem azzal, hogy honnan nyúlt a film, mert ami itt megy azt már nem lehet sima inspirációnak venni, de az lenne a legnagyobb baj, ha mindezek mellett legalább hozna egy minimum szintet a mű. De nem teszi. Konkrétan a “párbeszédek” olyanok, hogy szerintem tanítják forgatókönyvírásnál az “így nem szabad” ellenpéldák között. De hát mit tudnak ők, amikor Snyder 200 milliókat kap simán rájuk, nem?

Rengeteg példa van, miközben összeszedik a csapatot a “gyere már velünk” “jó” módon, rendesen be sem mutatva a mest harcosokat, de a legjobban két helyen vigyorogtam. Az egyik amikor a random kigyúrt indiánra (oké, mindenki kigyúrt igazából) fél másodperc alatt rábízzák az életüket a már látott griffines jelenetnél. Ennél csak az volt viccesebb, amikor Charlie Hunnam karaktere megszólalt, hogy “győzködsz a jó útra térésről”, amikor szinte semmi ilyen pillanat nem volt. Nem lévő dolgokra utal! Konkrétan szinte semmi karakterpillanat nem volt… minden csak plotcentrikus, de iszonyat nulla módon. Az összes karakter kimondja mit érez és miért, és hogy mi a következő lépés, semmi igazi konfliktus nincs közöttük, mármint olyan emberi. Atyaég. De legalább a náci birodalmi admirális lefekszik valami csáplénnyel, nem?

A fő-fő bűn pedig az, hogy ez a film nem szép, még a borzasztó “kapcsold ki az agyad és élvezd”-érv sem süthető el rá, ne is próbáljátok. A Watchmen és a 300, de még a Man of Steel is simán elővehető vizuálisan, de itt már a színektől kezdve a trükkökön át minden B kategóriás A-pénzből, hiszen Snyder fényképezte is (szóval Story By, részben Written By, Directed By, Photographed By), míg az említett filmeknél Larry Fong felelt ezért a feladatért.

Még a koreográfia is darabos, de az az egyedüli, ahol talán elhiszem, hogy a rendezői segít, mert lehet csak a véres pillanatok kivágása miatt döcög. Bár az interjúk alapján Snyder szerint a majd mutatott erőszak több mélységet ad a karaktereknek? Aki megnézi később az tudósíthat, de ismét felmerül a kérdés, hogy miért nem az a változat jött most? 1-1 “szép” pillanat volt kitalálva, amiket összeköt az írási és vizuális mocskos massza.

Természetesen mára már no. 1 a Netflixen (miattam is, megnéztem), szóval ki tudja, gondolom majd a Part Two-nál meglátjuk mennyire jött be a számításuk, de feltehetően az is toplistás lesz simán. Sikerileg lehet az van amit akartak a Netflixnél, de filmileg ez egy hatalmas adag kakkancs. Igen, kimondom, ezt még a vizualitás sem menti, mert néha olyan, mintha valami paródia lenne, például amikor valaki fut lassítva, aztán szuperlassítva ugrik.

Borultam, de inkább kikészített, pedig csak egy legalább közepes, kikapcsolós blockbustert akartam nézni.

Hirdetés

Cimkék

Keresés