:

Háromévesen Básti Juli kezét masszírozta – a Harangvölgyi-sztori

Háromévesen Básti Juli kezét masszírozta – a Harangvölgyi-sztori

Harangvölgyi Annánál családi vonás a vállalkozószellem. Miután egész kiskorában ott sertepertélt édesanyja kozmetikájában, egy időre kissé elment a kedve a szolgáltatóipartól. Aztán tizenkilenc évesen átvette az egyik családi szalont, és ma már vérvételre is járnak hozzá a vendégek.

Jó bornak nem kell cégér – jut eszembe a szólás, amikor megállok a Harangvölgyi Institute felirat alatt, az ajtóban. Nincsenek nagy reklámok, se a kíváncsi szemeket vonzó kirakat. Egy normál méretű, kékre festett ajtó és két ablak nyílik csak az Ó utcára, az ajtó fölött egyetlen felirat hirdeti, hol járunk.

A fogadótérben azonnal leveszem a cipőm, kapok helyette hófehér szövetpapucsot. „Nagyon ügyelünk a higiéniára, bent kozmetikai és orvosi kezelések is folynak” – mondja Keszei Zoltán ügyvezető igazgató, Harangvölgyi Anna férje. Amíg Annára várunk, elmeséli, hogyan csöppent húsz éve a szerelemmel együtt a szépségiparba.

Otthagyta projektmenedzseri állását, hogy teljes erőbedobással a családi cég irányításában segítsen.

„Van, hogy már hármasban dolgozunk, mert a nyolcéves kislányunk azt játssza mellettünk ülve, hogy marketingszövegeket ír” – kapcsolódik be a beszélgetésbe Anna.

Családi vonás ez, hiszen ő maga is egészen kicsi korától ott sertepertélt édesanyja, Papp Ágnes kozmetikusmester Romantika nevű szalonjainak egyikében. Háromévesen Básti Juli kezét masszírozta, segített, ahol tudott. „Soha nem volt nyomás rajtam, sőt, anyukám mindig arra bíztatott, hogy több dolgot is tanuljak.” Tinédzser korában nem is vágyott erre a pályára, miután látta, hogy a szolgáltatóipar rengeteg munkát követel.

Mivel mindig is érdekelték a reál tantárgyak, a Szent István Egyetemre járt, közgazdásznak tanult. Aztán legyőzte a kamaszos ellenállását, és párhuzamosan elvégezte a kozmetikusi szakképzést is. Mesterfokozatot szerzett, ahol az újdonságok és fejlesztések iránti fogékonyságát korán elültette benne a kozmetikai szakma alapjait Magyarországon megteremtő, idén elhunyt Bodor Ferencné.

Keszei Zoltán a házassággal csöppent a szépségiparba. projektmenedzseri állását, hogy teljes erőbedobással a családi cég irányításában segítsen. Fotó: Belicza László Gábor

A tanulás mellett dolgozott is. Alig tizenkilenc évesen kellett átvennie az édesanyja három kozmetikai szalonjának egyikét. „Hirtelen kellett vezetői skilleket felmutatnom, de volt kitől örökölni. Egyszer átnéztük a családfát, gyakorlatilag mindenki vállalkozó volt, csak máshogy hívták”.

Az ükszülei iparosok voltak, fűszerboltot vezettek, apai nagymamája divattervező volt, a nagypapa, Harangvölgyi András pedig műugró, síző és crossmotorbajnok. A másik nagypapa villamosmérnökként feltaláló, a nagymama pedig fodrászmester.

Anna körbevezet a zegzugos, apró szobákat rejtő kétszintes szalonban. Be-bepillantunk azokba a szobákba, ahol most nincsenek kezelések. Az ágyak mellett különös gépek, kékes félhomály. Vagy éppen rózsaszín a megvilágított sófal miatt: ez például a vérvételekre kijelölt szoba. Vérvétel egy kozmetikai szalonban?

A bőr okos szerv, mindent jelez

A hétfő a munkatársak képzéseinek és az orvosi rendeléseknek az ideje, ilyenkor dolgozik az orvosokon kívül természetgyógyász és pszichológus, aki speciális terápiával tárja fel a bőrproblémák hátterében álló okokat. A terv összeállításában health coach is segít, hogy ezeket mielőbb azonosítsák. Azt mondják, a bőr okos szerv, mindent jelez.

„Elkerülhetetlen, hogy a szervezet belső állapotával is foglalkozzunk és mivel ez nem feltétlenül a mi kompetenciánk, ezért ő segít ebben. Elmentünk orvosibb irányba, ez amolyan 360 fokos antiaging” – magyarázza Anna. Minden vendég kap egy féléves tervet, az ajánlott termékekkel és szolgáltatásokkal. Utóbbiak lehetnek a javasolt orvosi vizsgálatok mellett hagyományosabb wellness- vagy progresszívebb, úgynevezett cutting edge kezelések. A ma már négy Harangvölgyi szalonban – három Budapesten és egy próbafranchise Győrben – fokozatosan bővül a szolgáltatások köre és iránya.

Antiaging

Az antiaging vonal célja az öregedés lassítása kozmetikai és orvos-esztétikai szempontból. Minden olyan kezelés ide tartozik, amik lassítják vagy megakadályozzák az idő múlásával felmerülő bőr- vagy egyéb problémák létrejöttét. Lényegében megelőzésről van szó.

Annát a kezdetektől érdekelte az üzleti oldal, izgatta, hogyan tudja a fodrász nagymamája és kozmetikus édesanyja által összegyűjtött tudástárat és értékeket rendszerbe szedni üzleti és marketingszempontból egyaránt. Szakmailag pedig az antiaging irányt jelölte ki. „Mi húsz éve is készítettünk hialuronos termékeket, amikor még alig ismerték, vagy féltek tőlük. Csináltunk mikrotűs kezeléseket, ezeket szintén el kellett magyarázni” – teszi hozzá.

Ezekre a kezelésekre még Kalmár Miklós plasztikai sebész, mezoterapeuta tanította meg, akivel egy képzésen ismerkedett meg. Az azóta elhunyt szakember a korábbi Magyar Mezoterápia Társaság alapítójaként és a Francia Mezoterápia Társaság tagjaként gyakran vitte ki magával Annát a kétezres évek elején Monacóba, Franciaországba, Németországba az orvosok közé a szakmai konferenciákra, ahol ő a niche eljárásokat és fejlesztéseket kereste.

„Be akartam bizonyítani, hogy a bőrből sokkal többet ki lehet hozni, és ehhez nem kell drasztikus beavatkozás. Hogy nagy potenciál van az önregenerációban” – mondja Anna.

A trendek jönnek-mennek

Most is olyan dolgokkal is foglalkoznak, amiket szerinte a piacnak még értelmeznie kell. Bár húszas éveiben még egyáltalán nem figyelte a trendeket, azt mondja, a kommunikációt és a piackutatást tekintve bölcsebb lett.

„A trendek jönnek-mennek, most éppen a tudatosság a legfőbb irányvonal, és mindenben niacinamid, hialuronsav vagy C-vitaminszármazékok vannak – mondja Rácz Judit, a Skinsmart és a Geek&Gorgeous alapító-ügyvezetője. – Amikor több mint tíz éve elkezdtem a Krémmániát, akkor a natúr bőrápolás volt a trend, legalábbis Magyarországon. Mindenki elhitte, hogy a vegyszerek szörnyűek, szinte csak a réten szedett virágokból készülhettek volna a kozmetikumok.

Én magam nem követem különösképpen a trendeket, szimpatikusabbak azok a márkák, amiknek a készítői értenek ahhoz és hisznek abban, amit csinálnak, meghatározott irányvonalat követnek. A L’Occitane sem fog felhagyni a sheavaj használatával csak azért, mert most a niacinamid a trendi.”  

Annáék most harmincöt terméket forgalmaznak, a legnépszerűbb, az azonnali és tartós hidratálást ígérő szérumuk ára tizenhétezer forint körül van. Anna szerint a legnagyobb sikerük a szabadalmaztatott, mintegy száznyolcvan országban levédetett rejuvenációs bőrápoló eszköz, a Magiqskin.

A szalonokban használt és az otthon is alkalmazható, 230 ezer forintba kerülő verzióban is létező eszközt elektromérnökökkel és biofizikusokkal fejlesztették ki. A kvantumtechnológiai eljárást a gyógyászatban már használták, a kozmetikában viszont a Harangvölgyi kezdte először kamatoztatni.

„Az alapját az adja, hogy a sejtek megfelelő mennyiségű energiát és minőségű információt kapnak, így képesek magukat megújítani. Ez teljesen tudományos dolog. Univerzálisan képes javítani a bőrt, oxigénnel telibb, feszesebb lesz. A használata után nem azt kérdezik tőled, mi csináltattál meg az arcodon, hanem azt mondják: de jól nézel ki, nyaralni voltál?”

Anna lelkesen mutatja a telefonján lévő számtalan előtte és utána fotót. A képeken nem csak nők vannak, vendégeik negyven százaléka férfi.

Irány Amerika

Az egyetlen, édesanyjától átvett üzletből a tudatos építkezésnek és a 2012-re tehető márkásításnak, arculatgyártásnak köszönhetően lett a mára több cégből álló cégcsoport.

Az újításokat mindig a már meglévő, belsős vendégek próbálták ki először, rajtuk keresztül, organikusan alakult ki a mostani nagyjából nyolcezer fős törzsvendékkör. Sok a külföldi ügyfelük, és az olyanok, akik kifejezetten a kezelésekre érkeznek az országba.

Hollywoodi sztárok is megfordulnak a szalonokban, de Anna nem árul el neveket, amíg nem kap tőlük engedélyt rá. Téa Leonival nemrég készített közös fotóját azért megmutatja, mert az amerikai színésznő korábban már kiposztolta, hogy itt járt.

A vendégeink és vásárlóink bíznak bennünk, nem okozhatunk csalódást nekik. Fotó: Belicza László Gábor

A jövőben a külföldi piac bővítését tervezik. Van üzletük Münchenben, kozmetikai partnereik a környező országokban, például Szlovákiában és Romániában – az ukrajnaiak jelenleg nem működnek –, és a következő évek célja az amerikai kontinens. Többszáz százalékos növekedést akarnak elérni kettő–öt éven belül.

„Tíz éve készülök a globális szintre lépésre, hogy a szolgáltatásainkat és a termékportfoliót külföldön is az elvárt minőségben tudjuk garantálni.”

De Anna, addig nem akar kilépni a szélesebb piacra, amíg tökéletesnek nem érzi a termékeket.

„Szigorú vagyok, a maximalizmust elvárom másoktól is – válaszolja, mikor arról kérdezem, milyen főnöknek tartja magát – Sokszor kérdezik, miért csak a hibákat veszem észre. Képzéseken tudatosan fejlesztem a vezetői készségeimet, de magamból nem tudok kibújni. A vendégeink és vásárlóink bíznak bennünk, nem okozhatunk csalódást nekik. Miközben persze a piacon sokmillió másik termék van. A rosszul vágott haj visszanő, de a rosszul kezelt bőr nem felejt.”

Legtöbb alapanyaguk bio, organikus származású és Ecocert minősítéssel rendelkezik. Amit lehet, országon belül szereznek be, a növényi kivonatoknak, olajoknak például kilencven százaléka egyetlen hazai beszállítótól származik. A hialuron és a kollagén Németországból, a zabkivonat Lengyelországból jön.

Általában legalább két évig dolgoznak egy termék kifejlesztésén a vegyészmérnökök, vegyészasszisztensek és maga Anna is. Vannak napok, amiket a laborban tölt, de hetente egyszer páciensekkel foglalkozik. Volt, hogy ebben kihagyott egy-egy hosszabb időszakot, de rájött, szüksége van a személyes kapcsolatokra.

„Kell a visszacsatolás, nem tesz jót, ha elszakadok a látható eredményektől.”

Ugyanígy konzultációkat is tart, mert szerinte a legjobb termékekhez is kell szakember véleménye. A sokfelé és sokféle elérhető információ miatt a vendégek ma már tudatosabbak.

„Az önképzőkörök, a tiktokos megmondóemberek az elmúlt években sokaknál több kárt okoztak, mint hasznot. Régen legfeljebb nem foglalkozott magával a vendég, ami még mindig jobb, mint ha félrekezeli magát magát.”

The post Háromévesen Básti Juli kezét masszírozta – a Harangvölgyi-sztori appeared first on Forbes.hu.