:
Breaking News

Otthagyta a Foodora főnöki székét, új ötletével már több mint 1 milliárd forintot húzott be

Otthagyta a Foodora főnöki székét, új ötletével már több mint 1 milliárd forintot húzott be

A volt foodorás Patai Zoltán új cége, a Flawless az egyik legforróbb magyar startup, a romániai Emag is használja innovatív adatelemző megoldásukat. Újabb befektetés és új társalapító is érkezett hozzájuk.

800 millió forintos, úgynevezett magvető (seed) befektetést vont be az egyik legforróbb magyar startup, a Flawlesss – közölte a Forbes.hu-val Patai Zoltán társalapító-vezérigazgató, a Foodora Magyarország korábbi ügyvezetője.

A Flawless sztoriját az év elején írtuk meg a Forbes.hu-n, akkor arról is beszámoltunk, hogy a cég 2022 végén, alig pár hónap működés után máris egymillió dolláros (bejelentésnapi értékén 400 millió forintos) tőkebevonási kört tudott zárni a Picus Capital nevű, müncheni székhelyű kockázatitőke-befektetővel.

A most bejelentett új kört egy másik kockázatitőke-alap, a német 42Cap vezette, de a Picus is részt vett benne visszatérő befektetőként. Emellett a dán Dreamcraft Ventures, valamint a Fehér Gyula- és Pistyur Veronika-féle magyar kockázatitőke-cég, az Oktogon Ventures is befektetett a cégbe, ami komplex operációval rendelkező vállalatok valós idejű adatelemzésével foglalkozik.

A Flawless idén új szereplőként, a tizenharmadik helyen tudott debütálni a A legforróbb magyar startupok listánkon.

400 millió forintos ötlete támadt, felmondott és megcsinálta

Mit mondanak?

„Az elmúlt években az operációs adatok nagy mennyiségben váltak elérhetővé a felhőben, de a bennük rejlő lehetőségeket nem használták ki a cégek. Hiszünk abban, hogy a mesterséges intelligencia kulcsfontosságú tényező lehet az adatokban való potenciál kiaknázásában – mondja a befektetés apropóján Patai Zoltán. – A mesterséges intelligencia már most is több ízben megtalálható a szoftverünkben, lehetővé téve ügyfeleink számára, hogy gyorsan megtalálják és könnyen felhasználhassák a számukra szükséges adatokat anélkül, hogy technikai szakértelemre vagy támogatásra lenne szükségük.”

A Flawless mindezen felül egy vadiúj társalapítót és értékesítésért felelős vezetőt is bejelentett az osztrák Wolfgang Wörner személyében. Wörner sikeresen exitelt üzletember, korábban a Sixfoldot építette fel, a logisztikai startupot a Transporeon nevű cégóriás vásárolta fel. Az elmúlt hetekben csatlakozott Zoli mellé, érkezéséről pedig így nyilatkozik: “A jelenlegi makrogazdasági körülmények hatékonyabb és jövedelmezőbb működést követelnek a vállalatoktól, ezért a Flawless szoftvere kritikusabb, mint valaha. Ugyan a vállalatok azonnali hatékonyság javulást szeretnének elérni, tapasztalataim szerint egy ilyen rendszer házon belüli kiépítése jelentős időt és pénzt igényel – erre nyújtunk mi megoldást.”

Itt az új magyar startupgeneráció: mutatjuk, kikre érdemes figyelni!

Mitől olyan nagy szám?

Elsőre nem könnyű megérteni, miről is szól a Flawless, pedig főleg az e-kereskedelemben tud hatalmas segítséget nyújtani. Ami igazán érdekes a sztorijukban, hogy az alapítók a korábbi munkahelyükön tapasztalt problémára találtak ki és építettek fel új megoldást, de már saját színekben. Zoli még az év elején arról mesélt a Forbes.hu-nak, hogy

„a legtöbb jó ötlet úgy születik, hogy vagy magadon, vagy a korábbi munkahelyeden látsz meg egy olyan problémát, amit tudod, hogy már neked kell megoldanod, nem a cégnek”.

A probléma, amit a Foodoránál (korábbi Foodpandánál és Netpincérnél), de egyébként a teljes e-kereskedelmi szektorban észrevett, hogy az ennyire komplex operációval működő logisztikai cégeknél késve, reaktív módon zajlik a problémakezelés, ami nem túl hatékony. Zoli 2022 januárjában határozta el, hogy erre építi fel régóta dédelgetett, saját cégről szóló álmát. Korábbi munkahelyét is értesítette tervéről, a gyorsfutárcég pedig elmondása szerint őszintén támogatta döntésében.

Mint a bejelentés kapcsán fogalmaznak, elsősorban (e-)kereskedelmi cégeknek és online piactereknek dolgoznak jelenleg, de fintech és egészségügyi cégektől is egyre inkább keresik őket, valamint céljuk is minél több iparággal bővíteni a portfóliójukat. Ügyfelük többek közöt a Floward, a közel-keleti piac vezető online virág- és ajándékboltja, az izraeli Haat Delivery, illetve a romániai Emag alát tartozó gyorsfutár-szolgáltatás, a Tazz is. (Az Emag romániai vezetője korábban azt mondta a Forbes.hu-nak, hogy a Tazzt idővel Magyarországon is bevezetnék.)

Csendben megnőtt a román tulajdonrész a magyar e-ker óriásban – megnéztük a bukaresti birodalmat

Zoliék szerint a Flawless szoftvere „kezdetben csak proaktív riasztásokat küldött, azóta azonban egy komplett operációs menedzsment rendszerré fejlődött, ami segíti a fő mérőszámok figyelését, a problémák automatikus észlelését, valamint azok lehető leggyorsabb és legjobb megoldását”.

Kapcsolódó

The post Otthagyta a Foodora főnöki székét, új ötletével már több mint 1 milliárd forintot húzott be appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés