:

100+ Mrd

2015 végén tanultam meg, hogy az elsőre könnyűnek tűnő foglalkozások mögött is gyakran kemény munka van. Mihalik Enikő és Axente Vanessa modellek szerepeltek a Forbes címlapján, és a Gresham Palotában tartott év végi gálánkon Vanessával beszélgettem a pódiumon. Stressz, utazás és a fotózások napján gyakorlatilag élsportolói teljesítmény – ez derült ki akkor a modellszakma csúcsáról.


Az influenszerek krémjének helyzete is hasonló lehet. Távolról nézve csak riszálja magát a telefonja előtt, beül egy óriási tál színes kukoricapehelybe huszonnégy órára (WTF!?). Aki viszont közelebb megy, lát sok munkát, kreativitást, kitartást és természetesen nagyobb mennyiségű exhibicionizmust és bohóckodást is, meg persze pénzt. Knittel Martin közelebb ment, adatokat túrt fel, táblázatokat állított össze, szakértőket keresett meg és összerakta a Forbes első influenszerlistáját. A már nagy öreg (tízéves!) TheVR csapatától egészen a TikTok-sztár WhisperTonig sokan vannak rajta, nem kevesen olyanok, akiket jó eséllyel nem ismersz. Ha így van, nézz rá a követőik számára, és fogadd be ezt az új világot.


A népszerűség persze nem minden, vannak olyan teljesítmények, amikről leginkább azok tudnak, akik rendszeresen olvassák a Forbes magazint vagy a Forbes.hu-t. Az aiMotive elképesztő menetelése és több mint százmilliárdos üzlete ilyen történet. Amikor valaki huszonhat évesen egy befektetési alap vezetője, már látszik, hogy tehetséges és szorgalmas. Kishonti László azóta második cégét is felépítette, tavaly pedig a világ negyedik legnagyobb autógyártója vette meg önvezető technológiát fejlesztő startupját. Zsiborás Gergő régóta követi a sztorijukat, most megírta, mi vezetett az itthon még soha nem látott startupsikerhez, és milyen volt azt belülről megélni.


Közben Csehországban a Kiwi.com tör borsot a légitársaságok orra alá, és vidítja fel Ács Fapados Gábort. A Kiwi mindig a legjobb árakat számolja ki, az üzleti modellt pedig az alapítóval göngyölítette fel Gábor a cikkében.
Ahogy látjátok, nagy lendülettel vágtunk bele az évbe, amikor tízéves lesz a Forbes magazin Magyarországon, első számunk 2013. novemberében jelent meg. Januárban átadtuk a Bridge Budapesttel közösen az első Év Filantrópja díjat az állami gondozottaknak segítő Világszép Alapítvány alapítóinak. Albrecht Wirtz és Wirtz Ágnes vagyonukat nem kímélve tesznek azért, hogy legalább az a száz–százötven gyerek, akikre hatásuk van, szerethetőnek érezze magát. Történetüket G. Tóth Ilda mutatja be a 60. oldalon.


Az év további újdonsága a lap hátsó borítóján van egy hirdetés formájában. Üzleti klubot, zárt közösséget szervezünk fejlődni és tanulni vágyó vállalkozóknak.

The post 100+ Mrd appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés