:

Óbégató, öltönyös tiktokerek lepik el a mozikat

Óbégató, öltönyös tiktokerek lepik el a mozikat

Elegáns ruhába öltözött tinédzserek szállták meg a filmszínházakat, hogy ott botrányosan viselkedjenek az új Minyonok film alatt és után. Mindennek hátterében pedig egy közösségi médiás hype áll.

Már a Covid kirobbanása előtt sem volt kifejezetten jó bőrben a globális mozis iparág, hiszen az egyre inkább teret nyerő online streaming szolgáltatások gőzerővel szipkázták el a nézőket. Egyre több példa akadt már arra is, ami korábban elképzelhetetlennek látszott, azaz, hogy a nagy stúdiók kifejezetten ilyen webes platformokra készítsenek nagy költségvetésű látványos alkotásokat, kihagyva a buliból a filmszínházakat.

Aztán jött a koronavírus, a lezárások, a kényszerű vagy önkéntes izoláció, amely halálosan érte a szektort.

Tarolnak a Minyonok! Kép: Universal

Sokan már temetni kezdték a mozikat, azonban július első hétvégéjén történt valami, ami azt sejteti, hogy messze még a vég. Ekkor mutatták be a népszerű Minyonok széria legfrissebb epizódját, a Gru színre lép című műalkotást, amely egyébként pont a vírus miatt csúszott rengeteget. A legelső vetítések alatt néhány, rendkívül elegáns ruhába öltözött brit tinédzser elkezdett a kék szereplők hangján óbégatni, és dobálni a vásznat. Magukat Gentleminionnak (a gentleman és a minion szavak mixelésével) nevezték el és produkciójukat telefonnal rögzítették majd feltöltötték a Tiktokra.

Semmi nem ütött volna ekkorát

A fiatalok között jelenleg legnépszerűbbnek számító közösségi felületen pedig ez a rövid videó vírusszerűen kezdett terjedni. Néhány nap alatt 35 millió megtekintést ért el, de ennél is fontosabb, hogy a pionír Gentleminionok példáját rengetegen kezdték követni a világ más pontjain is.

Azaz fiatalok, kamaszok tömegei indultak moziba halál elegánsan, hogy a teremben aztán kisebb-nagyobb káoszt keltve videózgassák egymást.

A Tiktokon pedig csak gyűltek és gyűlnek a gentleminionos anyagok újabb és újabb tiniket inspirálva arra, hogy felöltözzenek a legszebb ruhájukba, és elmenjenek a moziba.

A jó élet Forbes 2 perc olvasás
Kikerült a Stranger Things évadfináléja, a Netflix annak rendje és módja szerint le is halt
Üzlet Vaszkó Iván 4 perc olvasás
HBO Max: Nem gyártunk több magyar tartalmat
Üzlet Forbes 2 perc olvasás
A Facebook tart a Tiktoktól, el is kezd a fiatal felnőttek felé nyitni

Soha, semmilyen reklámkampány nem lehetett volna ennyire hatásos, amit tökéletesen bizonyít, hogy a nyitóhétvége alatt a Gru színre lép 125 millió dollárt kapart össze, amivel ebben az időszakban az első helyre került. Mindezt úgy, hogy a film maga a kritikusok szerint borzasztó, és, hogy alapvetően kisgyerekeknek szánták. Ehhez képest a Hollywood Reporter felmérése szerint a látogatók 35 százaléka 14 és 17 év közötti tinédzser fiú volt.

A gyilkos ment meg?

Ezt azért senki nem látta jönni, mint ahogy azt sem, hogy egy olyan platform tette divatossá mozizást, amelyről korábban általánosan az volt a vélekedés, hogy felelős annak szenvedéséért. A Tiktok ugyanis pont egy olyan online app, amely az audiovizualitásra épít, de az ott található tartalmak ezt leszámítva mindenben különböznek a hagyományos, filmszínházakban vetített filmektől.

Az a mókás helyzet állt elő, hogy végül épp a Tiktok lett az, amely becsalogatott a mozikba egy olyan közönséget, amely az általános vélekedés szerint alapvetően már nem igazán nyitott az ilyesfajta szórakozásra.

És pontosan emiatt nagyon-nagyon érdemes átgondolnia az üzemeltetőknek azt, hogy hogyan reagálnak erre a jelenségre.

Sok vetítésről már ugyanis kitiltották túlzottan elegáns ruhában érkező tiniket, tartva attól, hogy botrányt okoznak, és zavarják a többi vendéget. Pedig lehet, hogy támogatni kéne a Gentleminionokat, hiszen ha az őrület kitart, akkor év végére a Gru színre lép lehetne minden idők legnézettebb filmje. A Gentleminionok már Magyarországon is feltűntek egyébként, szóval jó esély van rá, hogy az itthoni látogatók is összefuthatnak velük.

nyitókép: Know Your Meme

The post Óbégató, öltönyös tiktokerek lepik el a mozikat appeared first on Forbes.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés