:

A Fidesz és Karácsony mozgalma költötte a legtöbbet az előválasztásra

A Fidesz és Karácsony mozgalma költötte a legtöbbet az előválasztásra
  • 24.hu
  • 16 Oct, 2021
  • Címkék: #

A YouTube kasszájában egy hónap alatt 85,6 millió forintot, míg a Facebooknál 588,5 milliót hagytak magyar nyelvű politikai reklámokra, ez összesen 674 millió forint, vagyis a magyar politika szereplői nagyjából napi 21 millió forintot áldoztak erre a célra ? írja a Telex, amely a szeptember 13. és október 12. közötti időszakot vizsgálta (ebben benne van az előválasztás első fordulója előtti hét, a teljes első forduló, a két forduló közötti időszak, illetve a második forduló eleje).

A Youtube-on:

a Fidesz költötte a legtöbbet, 29,5 millió forintot míg Karácsony Gergely-féle 99 mozgalom 17 milliót, a kormánypárti megmondóembereket futtató Megafon 12,4 milliót, az Oraculum 2020 (az Ezalényeg nevű baloldali propagandaoldal-hálózat kiadója) 6,8 milliót ? ők is a főpolgármestert népszerűsítették, a Jobbik 5, a Partizán 4,2, a Momentum 3,5, az LMP 3,3, a Párbeszéd 1,7 milliót, Márki-Zay Péter pedig mindössze 800 ezer forintot.

Érdekes módon a Demokratikus Koalíció nincs a top 10-ben.

A kormányoldal és az ellenzék nagyjából egyenlően áll YouTube-költésben, nem úgy a Facebookon, ahol jelentős kormánypárti propagandafölényt talált a Telex.

A Fidesz maga 89,2 millió forintot költött, Karácsony Gergely 61,2 milliót Deák Dániel kormánypárti politológus futtatására 33,7, egy másik fideszes beszélő fej, Rákay Philip népszerűsítésére 32,4 millió forintot költött a Megafon Központ, majd csak utánuk következik Dobrev Klára, a DK miniszterelnök-jelöltje 31,4 millióval, aztán az Aktuális nevű jobboldali propagandaoldal, amelynek kiadóját ugyancsak egy megafonos influenszer, Filep Dávid (?A kopasz oszt?) vezeti (23,4 millió), Déri Stefi, a Hír Tv műsorvezetője, akinek megjelenítésébe ugyancsak a Megafon pumpája a pénzt (21,1 millió) kilencedikként pedig a Karácsony-közeli Ezalényeg.hu 14,9 millióval.

A kép azonban még így sem teljes, hiszen a Fidesz mellett szereplő összeg csak a párt központi Facebook-oldalának hirdetéseit takarja, pedig a politikusok oldaláról is dőlnek a fizetett posztok. Ezeket is összesítve a Telex arra jutott, hogy összesen 369 millió forintot fordított a kormányoldal és 262 milliót az ellenzék az előválasztási kampány alatt a hirdetésekre.

Az ellenzéki szereplők közül

az első forduló után visszalépő főpolgármester népszerűsítésére 151, Dobrevére 57, Fekete-Győr Andráséra 24, Jakab Péterére 17, míg Márki-Zay Péterére csak 3,7 millió forintot költöttek,

a hódmezővásárhelyi polgármester tehát nagyon kevés pénzből csinálta végig a kampányt.

The post A Fidesz és Karácsony mozgalma költötte a legtöbbet az előválasztásra first appeared on 24.hu.

Hirdetés

Cimkék

Keresés